Κυριακή 24 Σεπτεμβρίου 2023

Αφού το λές Εσύ...


Αρχιμ. Αποστόλου Τσολάκη

Θέλω κι εγώ να 'ρθω μαζί σου Πέτρε. Να δώ κι εγώ στην καθημερινή μου ζωή το θαύμα της πίστης, της εμπιστοσύνης στο Χριστό εκεί που όλοι οι άλλοι - και το ίδιο το μυαλό μου - μου λένε τα αντίθετα.

Είμαι τώρα μαθητής. Ετοιμάζομαι για εξετάσεις. Στο φροντιστήριο γράφω τακτικά διαγωνίσματα. Και τα βάζουν Κυριακή πρωί. Ξέρω ότι δεν κάνει να τα χάνω. Ξέρω όμως ότι  δεν κάνει να χάνω και τον κυριακάτικο εκκλησιασμό. Τί θα κάνω;... "Ἐπὶ δὲ τῷ ρήματί σου χαλάσω τὸ δίκτυον". Ελπίζω στην ευλογία Σου περισσότερο απ' ότι στις προσπάθειές μου.

Έχω όλα τα προσόντα να δουλέψω το καλοκαίρι υπάλληλος σε μαγαζί με μεγάλο μισθό. Αντιλαμβάνομαι όμως ότι εκεί η ηθική μου ακεραιότητα κινδυνεύει. Πέφτω σε δίλημμα... Τελικά το αποφασίζω. "Ἐπὶ δὲ τῷ ρήματί σου" θα αφήσω τη δουλειά. Και θα περιμένω τη δική Σου απάντηση...

Δεν το αντέχω να με έχουν στο περιθώριο. Θα συμπεριφερθώ κι εγώ όπως όλα τα παιδιά της ηλικίας μου. Ίδιο ντύσιμο, ίδια φερσίματα. Ή μήπως;... Δυσκολεύομαι να πάρω την απόφαση. Όμως η φωνή Σου είναι επιτακτική. Εντάξει, Κύριε. "Ἐπὶ δὲ τῷ ρήματί σου" θα τολμήσω να κάνω τη διαφορά...

"Ἐπὶ δὲ τῷ ρήματί σου" θα θυσιάσω τη φιλία, την κοσμική επιτυχία, την αναγνώριση, τη θέση μου, ό,τι χρειάζεται. Και τότε, αληθινά, θα βρεθώ μπροστά σε εκπλήξεις. Και θα νιώσω να βουλιάζω από τις θεϊκές ευλογίες. Τότε κι εγώ θα λυγίσω από ευγνωμοσύνη, θα πέσω στα γόνατα μαζί με τον Πέτρο και θα Σου φωνάξω: "Κύριε, δεν αξίζω τόσες ευλογίες. Ελέησε με και αξίωνέ με σε όλη μου τη ζωή να αφήνω τα πάντα και να ακολουθώ Εσένα, που είσαι το πάν".

Αρχιμ. Αποστόλου Χ. Τσολάκη, Μίλησέ μου Χριστέ. Μηνύματα για νέους από τα Ευαγγέλια των Κυριακών, εκδ. ο Σωτήρ, σελ. 81.