Η ανάμνηση «του φρικώδους θαύματος, το οποίο επετέλεσε ο Μέγας Αρχιστράτηγος των Επουρανίων Δυνάμεων, ο Αρχάγγελος Μιχαήλ, στην πόλη των Κoλοσσών της Μικράς Ασίας», τελέστηκε χθες Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου 2024, στον Ιερό Ναό Αγίου Νείλου Πειραιώς, Προεξάρχοντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιώς κ. Σεραφείμ.
Θυμίζουμε ότι στον Ναό φυλάσσεται σε μαρμαρόγλυπτο προσκυνητάριο, Ιερά Εικόνα του Αρχαγγέλου Μιχαήλ, αντίγραφο της θαυματουργού Εικόνος του Πανορμίτη της νήσου Σύμης.
Ο Σεβασμιώτατος, κατά τη διάρκεια του κηρύγματός του, αρχικά, αναφέρθηκε στην πρόρρηση του Ευαγγελιστού Ιωάννου ο οποίος «προείδε ότι στην περιοχή εκείνη θα αναβλύσει αγίασμα εκ της γης δια της χάριτος και της ευλογίας του Αγίου Αρχιστρατήγου Μιχαήλ και θα αναγερθεί ναός προς τιμήν του Αρχιστρατήγου των Άνω Δυνάμεων. Και πράγματι στην περιοχή εκείνη που προείδε ο Ευαγγελιστής Ιωάννης, ανέβλυσε αγίασμα και εκεί δίπλα εκατέρωθεν, ανηγέρθη παμμέγιστος ναός», τον οποίο διακονούσε ο Όσιος Άρχιππος.
Στην συνέχεια ο Σεβασμιώτατος ανέφερε ότι εκεί γίνονταν πολλά θαύματα, γεγονός το οποίο οι ειδωλολάτρες κάτοικοι της περιοχής μίσησαν και φθόνησαν και προσπάθησαν να φονεύσουν τον Άρχιππο και να κλείσουν το ιερό Αγίασμα.
Επειδή οι προσπάθειές τους απέβησαν άκαρπες «συνέλαβαν το σχέδιο να εκτρέψουν τους τρεις ποταμούς της περιοχής τον Χρύσο, τον Λυκόστρατο και τον Κούφο, και έτσι με το πολύ νερό των ποταμών να συμπνίξουν και να αλλοιώσουν το ύδωρ του Αγιάσματος και ταυτόχρονα να καταστρέψουν τον Ιερό Ναό του Ταξιάρχου Μιχαήλ».
Τότε «ενεφανίσθη ο Αρχιστράτηγος Μιχαήλ και δια του δόρατος επάταξε την γην και εκεί εσχίστη η γη και δημιουργήθηκε μια φοβερά καταβόθρα εις την οποία όλο το ύδωρ των ποταμών κατέπεσε και έτσι παρέμεινε αδιαλώβητο το Αγίασμα και ο πανίερος Ναός. Για αυτό, άχρι των ημερών μας, στην περιοχή εκείνη υπάρχει αυτό το θαυμαστό γεγονός: οι ποταμοί να κατέρχονται εντός της γης. Για αυτό η πόλη των Κολοσσών ονομάσθη ‘’Χώναις’’, δηλαδή το μέρος όπου χωνεύτηκαν τα ύδατα».
Κάνοντας λόγο στην συνέχεια ο Σεβασμιώτατος για τον Ταξιάρχη Μιχαήλ, επεσήμανε πως «είναι λειτουργικό πνεύμα του Θεού που αποστέλλεται εις διακονίαν και αυτή τη μεγάλη τρισμέγιστη θέση, ο ιερός αυτός νους, ο αγγελικός, την επέτυχε εργαζόμενος το αγαθόν. Κάνοντας αληθή και ορθή χρήση της ελευθερίας του. Η Ιερά Γραφή αναφέρει την φρικώδη εκείνη ώρα κατά την οποίαν επαναστάτησε κατά του Δημιουργού του ο πρώτος, ο φωτεινός, ο εωσφόρος, ο υιός του φωτός όταν αγάπησε την κακία».
«Τότε ο Αρχάγγελος Μιχαήλ εστάθη στο μέσο της ταραχής και εφώνησε φωνή στεντορεία μεγάλη και είπε ‘’στώμεν καλώς, στώμεν μετα φόβου’’. Και εκείνη τη στιγμή όλη η ταραχή και όλη εκείνη η απαίσια κατάσταση κατέπαυσε. Και οι αγγελικοί νόες Δοξολόγησαν τον Πανάγιο Δημιουργό της ζωής, τον Κύριο των δυνάμεων».
«Η Αγία Γραφή αναφέρεται πολλές φορές στην ιερά δράση και στο ιερό λειτούργημα του Αρχιστρατήγου Μιχαήλ», είπε σε άλλο σημείο του κηρύγματός του ο Σεβασμιώτατος, τονίζοντας πως αποτελεί παράδειγμα και για εμάς.
«Είμεθα μικρότεροι πνευματικά από τους Αγγέλους, αλλά εμείς έχουμε το προνόμιο της μετανοίας», σημείωσε ο Σεβασμιώτατος και πρόσθεσε: «Άπειρα να πίπτουμε και να σηκωνόμαστε, πράγμα που δεν συμβαίνει με τους Αγίους Αγγέλους. Εκείνοι μία φορά εκλήθησαν εις δοκιμασίαν δια της πονηρίας και της κακίας του εωσφόρου και έκτοτε οι δαίμονες παραμένουν στη φρικώδη ανταρσία τους και στην τραγική τους έκπτωση και οι άγγελοι άτρεπτοι, πλέον, στο μεγαλείο της Θείας Χάριτος και δυνάμεως».
Στην συνέχεια ο Σεβασμιώτατος υπογράμμισε πως «η παρουσία των Αγίων Αγγέλων, αλλά και των δαιμόνων είναι μία πραγματικότητα η οποία είναι αποδεικτέα καθημερινά, γιατί το κακό είναι έργο του πονηρού δαίμονος. Τα έργα του διαβόλου ήρθε ο Κύριος να καταλύσει. Για αυτό ήρθε ο Χριστός στον κόσμο: να καταργήσει τα έργα του διαβόλου».
«Είναι τραγικό», συνέχισε, «σήμερα οι άνθρωποι να αρνούνται τον πνευματικό κόσμο, αλλά να τρέχουν στα καταγώγια των δαιμόνων, στη μαγεία, στην αστρολογία, στα δαιμονιώδη έργα, στις σκοτεινές μασονικές στοές, εκεί όπου λατρεύεται ο διάβολος και τα έργα του».
«Εμείς έχουμε το προνόμιο να χαιρόμεθα την ενέργεια του αρχιστρατήγου Μιχαήλ και των Θείων αΰλων Αγγελικών Δυνάμεων. Και έχουμε και ακόμη ένα μεγάλο προνόμιο οι βεβαπτισμένοι στο όνομα της Παναγίας Τριάδος: να μας έχει δωρηθεί στον κάθε ένα και την κάθε μια από εμάς ο προστάτης εφέστιος άγγελος. Ο φύλακάς μας, ο οποίος μας συμπαρίσταται και μας προστατεύει, γιατί ο κάθε ένας και η κάθε μια από μας είναι ένας έμψυχος ναός του Θεού».
Ολοκληρώνοντας το κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος επεσήμανε πως «ζούμε μέσα στην πληρότητα του αγγελικού κόσμου. Καλούμεθα και εμείς να αποβούμε μετά των Αγίων Αγγέλων υμνωδοί της Αιωνίου Δόξης του Εσφαγμένου Αμνού του Θεού. Χαιρόμεθα την χάρη της παρουσίας των Αγίων Αγγέλων μέσα στην Εκκλησία μας και αν είχαμε πνευματικά μάτια, καθαρά από τον ηδονισμό, τον φαιδρεπίφαιδρο δικαιωματισμό του θανάτου, θα βλέπαμε τους Αγίους Αγγέλους να πλημμυρίζουν κατά την ώρα της αναιμάκτου Θυσίας το Ιερό Θυσιαστήριο, όπως τους έβλεπε ο προστάτης, έφορος και πολιούχος μας ο Άγιος Σπυρίδων» «και ο Όσιος και Θεοφόρος Ιάκωβος ο Τσαλίκης».
«Η παρουσία του Αγίου Αρχιστρατήγου Μιχαήλ εδώ στο πανίερο Ναό του Οσίου Νείλου δια του ιερού του εικονίσματος, μας εμπνέει, μας χαρίζει υγεία, πνευματική ευεξία, δύναμη, αλλά και σθένος ότι μπορούμε και εμείς να επιτύχουμε, όπως εκείνος, το απόλυτο. Να σταθούμε την ώρα της κρίσεως, της όποιας κρίσεως στη ζωή μας, απέναντι στο βύθιο κακό, στο ψέμα, στην αμαρτία, στο έγκλημα με τις μύριες μορφές, αγέρωχοι, εδραίοι, αμετακίνητοι στην πίστη και την αγάπη του Θεού», είπε καταλήγοντας.