Σάββατο 27 Μαΐου 2023

Με αφορμή την αφιέρωση μιας εικόνος του Αγίου Ιωάννου του Ρώσου στον Ιερό μας Ναό: Ένα συγκλονιστικό θαύμα του Αγίου Νείλου του Μυροβλύτου...


Πρίν από λίγους μήνες ο κύριος Δημήτριος Βερνέζος, Αγιογράφος - ο οποίος είχε φιλοτεχνήσει την Ιερά Εικόνα της Παναγίας "Παντανάσσης", η οποία βρίσκεται στο αριστερό κλίτος του Ιερού μας Ναού- μας ενημέρωσε για το θαύμα του προστάτη της ενορίας μας, του Αγίου Νείλου του Μυροβλύτου προς εκείνον και εις ένδειξη ευγνωμοσύνης προς τον Άγιο θα αφιέρωνε στον μοναδικό Ιερό του Ναό μια εικόνα του Αγίου Ιωάννου του Ρώσου, έργο του, την οποία και μας προσέφερε πριν λίγες ημέρες. Εκ μέρους του Ιερού Ναού Αγίου Νείλου Μυροβλύτου Πειραιώς ευχαριστούμε τον κύριο Βερνέζο για την λίαν θεοφιλή προσφορά του προς τον Ιερό μας Ναό και του ευχόμαστε τόσο ο Άγιος Νείλος όσο και ο Άγιος Ιωάννης ο Ρώσος να τον ευλογούν και να τον καθοδηγούν στην υψηλή τέχνη της ορθοδόξου εικονογραφίας. Παραθέτουμε την επιστολή του* με την οποία αναφέρει το θαύμα του Αγίου μας:

ΒΕΡΝΕΖΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

Αγιογράφος Θεολόγος

ΣΗΜΕΙΟ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΝΕΙΛΟΥ ΤΟΥ ΜΥΡΟΒΛΥΤΗ ΕΙΣ ΕΜΕ ΤΟΝ ΜΑΡΤΙΟ ΤΟΥ 2022

   Πριν από χρόνια ο σεβασμιότατος Μητροπολίτης Πειραιώς κ.κ. Σεραφείμ, είχε την φωτισμένη σκέψη να τοποθετήσει σε εξέχουσα θέση, σε κάθε ενορία της Μητροπόλεως από μία εικόνα της Παναγίας Μητέρας. Ήθελε η Μητρόπολη Πειραιώς να είναι ‘’Παναγιοσκέπαστη΄΄. Έτσι εμπιστεύτηκε και στην ταπεινότητα μου να φιλοτεχνήσω κάποιες εικόνες της Θεοτόκου. Μία από αυτές, τοποθετήθηκε στον Ιερό Ναό του Αγίου Νείλου. Η εικόνα αυτή ήταν δουλεμένη με στιλβωτό χρυσό και τσουκάνικο κέντημα. Η μορφή της, έδωσε μεγάλη χαρά στον δημιουργό και στους πιστούς του Ιερού Ναού του Οσίου Νείλου, όπως βεβαιώνει ο σεμνός προϊστάμενος π. Δημήτριος. Κάποια μέρα του Μαρτίου του 2022 με ειδοποίησε ο Σεβασμιότατος ότι έπρεπε να μεταφέρω την εικόνα της Θεοτόκου από την ξύλινη προθήκη, στο νέο μαρμάρινο προσκυνητάρι.

   Στην ζωή μου εδώ και αρκετά χρόνια είχα ενδείξεις ΄΄ιδιοπαθούς τρόμου΄΄. Τα συμπτώματα άρχισαν να εντείνονται δημιουργώντας μου δυσκολία στην  εργασία μου, κόπωση και πόνους στα χέρια και στους ώμους. Επισκέφτηκα πολλούς γιατρούς στην Ελλάδα και εξωτερικό. Όλοι συνιστούσαν φαρμακευτική αγωγή, χωρίς αυτή να αποτελεί λύση του προβλήματος. Όλα έδειχναν ότι αν συνέχιζε αυτή η κατάσταση, κάποια μέρα δεν θα μπορούσα πλέον να αγιογραφώ. Την ημέρα λοιπόν που τοποθετήσαμε την εικόνα της Υπεραγίας  Θεοτόκου στο προσκυνητάρι, ασπάστηκα τα λείψανα του Οσίου Νείλου του Μυροβλύτη και Αγιογράφου. Όμως κάποια στιγμή ένιωσα την ανάγκη να ξαναπάω να προσκυνήσω τα λείψανα του ενώ είχα τελειώσει το δικό μου κομμάτι εργασίας.

   Του λέω του Αγίου, πιο πολύ με παράπονο και ικεσία: ΄΄Άγιε μου, εσύ ήσουν αγιογράφος και με καταλαβαίνεις. Δεν υπάρχει και για μένα μια λύση για το πρόβλημα μου; Σε παρακαλώ, κάνε κάτι με τον Άγιο Ιωάννη τον Ρώσσο΄΄.

   Έτσι του μίλησα, απλά και σύντομα. Απομακρύνθηκα από τα λείψανα του πηγαίνοντας προς το προσκυνητάρι. Τότε χτυπάει το τηλέφωνο μου. Διαβάζω, Αιμιλία ΜωραΪτη, νευροχειρούργος Metropolitan.

-        Που είσαι; μου λέει.

-        Δίπλα σου, της λέω. Στον Ναό του Αγίου Νείλου στον Πειραιά.

-        ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ! Δεν έρχεσαι τότε από εδώ; Νομίζω ότι ήρθε η λύση για το πρόβλημα σου.

Είναι ένας νέος γιατρός από το Λονδίνο που έχει υψηλή εξειδίκευση σε επεμβάσεις στον εγκέφαλο για τον ιδιοπαθή τρόμο.

   Δεν πέρασε ούτε ένα λεπτό από την επικοινωνία μου με τον Άγιο και η απάντηση που περίμενα χρόνια ήρθε! Δεν ξέρω σε ποια συχνότητα επικοινώνησα μαζί του. Ήταν ο πόνος; Ήταν το παράπονο; Ήταν η πίστη; Ήταν η απλότητα  και η ειλικρίνεια του λόγου;

   Δεν γνωρίζω. Γνωρίζω όμως ότι ο χειρούργος μου Φώτης Μπουρλογιάννης λέει: ΄΄Δεν θα ξεχάσω ποτέ ότι πρώτη μέρα στο γραφείο του νοσοκομείου, το πρώτο μου περιστατικό αλλά και η πρώτη επέμβαση εν Ελλάδι ήρθε χωρίς άλλη ανάμειξη μέσα σε δέκα λεπτά’’. (Δηλαδή, η απόσταση από τον Άγιο Νείλο στο Metropolitan.)

   Ένα έχω να ομολογήσω! Ζει Κύριος ο Θεός ημών δια των Αγίων του!

Χριστός Ανέστη!

Κυριακή, 7 Μαΐου 2023

Ημέρα ευρέσεως των Ιερών Λειψάνων του Οσίου Νείλου Του Μυροβλήτη.

 

*Η επιστολή αυτή φυλάσσεται στο αρχείο του Ιερού μας Ναού.